Öğretmen Görüşlerinden Örnekler

  •    BAUSTEM’in öğretmenliğime kattığı en güzel beceri, fiziğin sadece öğrencilere bir şeyler ‘anlatarak’ öğretilebileceği fikrinin dışına çıkmak oldu. Onları okul dışında da dersin kazanımlarına uygun biçimde çalışmaya yönlendirmek, öğretmen aktif öğrenme biçiminden öğrenci aktif öğrenme biçimine yönlendirmek anlamı taşıdı.   

  •    Daha önceden (dershane öğretmenliği yıllarında) yeterli zaman olmadığı için anlattıklarımı derinleştiremiyordum. Şimdi yeterli zaman olduğu için Arduino’yu keşfettim ve mümkün olduğu kadar sınıfta kullandım ve bir robot kulübü de (şimdilik minik çapta 6 kişilik ) kurduk.   

  •    Sınıfımda öyle öğrencilerim vardı ki müfredatla yetinemiyordum. Daha da detaya girmeyi önceden anlamsız bulurdum; öğrencilerimin merakla sorduğu sorulara “bunlardan soru çıkmaz; müfredatta yok deyip” geçiştirirdim. Ancak BAUSTEM bana bunun yanlış olduğunu öğretti.   

  •    Öncelikle geniş bir öğretmen ağı içerisine girdim. Hiçbir zaman bir arada olamayacağım meslektaşlarımla aynı ortamda bulunup, birlikte çalışma ve üretme şansım oldu. Her ay, bir ilke üzerine düşünürken zihnimin açıldığını gördüm ve “Bu konuyu şimdiye kadar niçin bu şekilde anlatmak aklıma gelmemiş ya da bu bağlantıyı kurmamışım?” dedim.   

  •    Yenilikleri takip etmek ve her gün yeni bir şeyler öğrenmek yapım gereği benim için önemli. Mesleğimi ve öğrencilerimin enerjisini sınıfta paylaşmayı çok seviyorum. BAUSTEM bunların hepsine olanak verdiği için , öğretmenlikte kullanılan en güzel çalışma olduğunu düşüyorum. İyi ki sizler gibi bu konunun araştırmasını yapan uzmanlardan eğitim alıyorum ve bu projenin içindeyim.